juteszembe a dráMÁról

A dráMA második napján máris nekiláttunk az arra tévedő gyanútlan nézők, lézengők és szakmabeliek molesztálásának. Kérdéssorozatunk rengeteg nehéz kérdést tartalmazott – szám szerint kettőt:

                     Mi az első három szó, ami önnek eszébe jut a dráMÁ-ról?
                     Miért jó, hogy van a dráMA?

Nem kíméltünk sem hangosítót, sem biztonsági őrt, de a szakma gyakorlói sem menekülhettek kérdéseink elől. Ezek közül szemelgettünk.

Miénk, értékes, és… dráma – ezek voltak az első szavak, amelyek eszébe jutottak Dénes Gergelynek, a székelyudvarhelyi színésznek – mert kortárs és ezzel érdemes tisztában lenni, ebben élünk, ezek a művek születnek most és azért is fontos, mert román és magyar – tehát határok nélküli, ilyen szempontból is értékes és értéket képvisel.

Emberek, barátok, nevetés – mondta Csurulya Csongor, székelyudvarhelyi művészeti vezető – azt szeretnénk, hogy a rendezvény által ez a hely több legyen lelkileg és szellemileg is.



Színház, emberek, érzelmek. Van egy kulturális rendezvény, amire az emberek el tudnak menni. Látnak más városokból társulatokat, előadásokat, összehozza az embereketCsíki András, teatrológus hallgató, Marosvásárhely

Nekünk nagyon sok minden eszünkbe jut: munka, pakolás, kínlódás. Igazi drámaLőrincz József Pocok, színházi hangosító

Otthonos – szűkítette le egyetlen találó szóra benyomásait Székely Boglárka, teatrológus hallgató Kolozsvárról. Mielőtt azt hinnénk, hogy ennél rövidebben nem is lehet megfogalmazni, hogy miért jó a dráMA, ekkor érkezik tömören és találóan Szép Gyulának, a Kolozsvári Magyar Opera igazgatójának a válasza: Csak.

Kísérlet, találkozás és önmagunk keresése – foglalta össze kissé bővebben Adorján Viktor, a keddi nap előadásának szerzője – És hogy miért jó? Hát ezt nehezen tudom megmondani. Én nem itt élek, de látom, hogy jó a közönségnek. Egy kicsit mélyebben megismeri az előadásokat, az alkotókat, kicsit a műsorpolitikának a megfontolásait is megértheti, hogy mi miért történik. Aztán jó a színháznak, mint intézménynek, de az alkotóknak, mint személyeknek is, mert közelebbről megismeri a közönségét, a közönség igényeit, ízlését és azért is, mert más színházak alkotói is találkozhatnak egymással és az itteniekkel, beszélgethetnek a szakma mindenféle dolgairól.

Hát… jó. Több az ember, nagyobb a forgalom, zajlik az élet. Ezzel azt hiszem mindent elmondtam.Szász Zsolt Attila, a színház biztonsági őre

Dráma, Dráma, dráMA. Avagy sziget, híd, kulcsLászló Kata, székelyudvarhelyi színművész.



Nem. Akarod. Hallani. Ez pont három szó – nyilatkozta nevetve Ozsváth Tamás Jenő, színházi ügyelő.

Ma én írok. Ez jut eszembe.Orbán Bernadette, teatrológus hallgató, Marosvásárhely.

Színészet, szórakozás, érzelmek – foglalta össze Zsombori Bíborka, székelyudvarhelyi diák – Kicsit kimozdítja az embereket a megszokott dolgaikból… és van miről beszélgetni magyar órán – tette hozzá vidáman a Baczkamadarasi Kis Gergely Református Gimnázium tanulója.

Színház, kíváncsiság, és ötletes a dráMA név. Szerintem színesíti a várost és bővíti a felhozatalt, amire a nézőnek remélem, szüksége vanOrendi István
szabó.janka