A kulcs a dramaturgiai ötlet

Lőkös Ildikó moderátor kérdezte Garaczi Lászlót, az Ovibrader íróját. Bemelegítőnek a kérdező féltől elhangzott egy-két baráti ugratás, melyre az író csak ennyit mondott: egyébként nyolcéves korunk óta ismerjük egymást Ildikóval. Azért enged meg magának ilyen kérdéseket. Tánciskolába is jártunk együtt.


Múltját így jellemezte: Régen avantgárd költő voltam. Walkmannel a fülemben mondtam a saját szövegeimet. (…) Ez tulajdonképpen egy vadulás volt.

Az első felkérése így hangzott:
1. legyen kevés szereplős
2. nem a díszlet a lényeg, lehetőleg ne az országház kupolájában játszódjék
3. koncentráljunk inkább a dialógusokra vagy a szituációkra

A későbbi darabjai is nagyjából ezeket az irányelveket követik. Érdekes, hogy az első darabjaim, amiket a 90’es évek elején írtam, megértek egy-két előadást, pedig megmondták, hogy egy borzalom az egész úgy, ahogy van. (…) A prózaírást nem lehet megtanulni, a színházat igen… bár még most sem érzem magam drámaírónak.

Az Ovibrader is felkérésre született, amiben: főszerepet kap a férfiproblematika, vagyis az, hogy mit jelent egzisztenciálisan a férfi nem. Egyfajta átfordított Vagina monológok férfiaknak. Elkezdtem gondolkodni arról, hogy építsek fel egy történetet, aminek van egy kerete. Tulajdonképpen itt a kulcs a dramaturgiai ötlet: a hipnózis.

A ma esti Plazma2, avagy az Ovibrader előadásról pozitívan nyilatkozott: A közönség nagyon élvezte, rezonált rá. Nem tudom máskor milyen szokott lenni, de nekem úgy tűnt, hogy a közönség is nagyon jól szerepelt.
veres.fruzsina