Pár mondat egy szakmai beszélgetésből

első kérdés Hajdu Gézához:
– Hogyan szeretted, hogy végig az ágyban lehettél?
– Volt már boldogabb korszaka is az életemnek.
– A rendező biztos külön próbákat írt elő a számodra.


a szerző-rendező a valós alapokról:
Nem tudom volt-e hosszabb kapcsolatod kábítószeressel, baráti kapcsolatra gondolok. Ez egy extrém figura, nem én találtam ki, valóban létezett, aki drogozott, majd felakasztotta és felgyújtotta magát.

a címről:
A Fiú cím nagyon gazdag jelentéstartalommal bír, végig titokzatos.

a felismerésről:
Reális környezetben játszódó cselekmény, kis falu, mindenki ismer mindenkit. Olyanok a szereplők, akiket ismerünk a mindennapi életből. Például Horváthné alakját a szülőértekezletekről.

a kétarcúságról:
A Fiú szerepe borzasztó nehéz, nincs fejlődés benne. A drogosnak nem látjuk meg a másik arcát.

a díszletről:
Egyfajta érzéki nyomasztás, nagyon ridegek a tárgyak.

a viszonyokról:
A Fiúból a nő jósága hozza ki a durvaságot. Mindenkivel így viselkedne-e?

a közvéleményről:
Az előadás szövege sokkal hosszabb és durvább volt, de a város közvéleménye kihúzatta belőle.

a színészi kvalitásokról:
Az Évikét alakító kislány nagyon otthonos a színpadon, próbáltam, de nem tudtam kizökkenteni a játékból.
Nagyon jó partnerek voltak a színészek, ez érződött is az előadáson.

az alkotó(k) közti konfliktusról:
– Mitől van Enikőnél egy zacskó színes ceruza?
– A szerző csak egy kicsi doboz ceruzára gondolt, a rendező sokra. Valószínűleg a néni unokáinak hiányát hivatott kifejezni.

a dokumentálódásról:
– Minden szerepedet megpróbálod így elképzelni?
– Nem, nem úgy próbáltam, hogy belőttem magam.


az ünnepről és giccsről:
Nekem egy kicsit több karácsony kellett volna a történetbe, adna még egy réteget alá.
Durva dolog mikor a karácsonyt is boaként tekerjük a nyakunkba.
balázs.lehel